Diskusija z wužiwarjom:שחר1979

Seiteninhalte werden in anderen Sprachen nicht unterstützt.
Z Wikipedije, swobodneje encyklopedije

Witaj do hornjoserbskeje Wikipedije! - Henriku --Henriku 10:47, 9. měr 2010 (CET) (CEST)


שחר1979, ברוכים הבאים לויקיפדיה הסורבית. אם אתה צריך איזו עזרה, בבקשה לפנות אליי. --Henriku 10:47, 9. měr 2010 (CET)

בטח, אתה יכול לשאול. השפה הזו כמעט מתה, היא דוברה או מדוברת במזרח גרמניה. הגרמנים אהבו תמיד את הסורבים ואת היהודים, הגורל של הסורבים היה מר. שפת אמא שלי לא סורבית, אבל אני אוהב לעזור לעם הקטן הזה. אתה יכול לכתוב אליי בעברית, אני לא ישראלי, אבל אני מדבר עברית שנים רבות. --Henriku 11:42, 9. měr 2010 (CET)

אני שמח לדעת שמדברים עברית בארצות אחרות. אפשר לשאול מה מושך אותך לדבר עברית ? , ואיך הגעת אלי ? .... כי אני מנסה לתרגם מאמרים לשפות אחרות בויקיפדיה. שחר1979 11:56, 9. měr 2010 (CET)

אני רואה שבתוך הדף הראשי של הויקיפדיה שלכם לא מופיע הקישור של עברית

תתן לי מספר שעות, עכשיו הגעתי הביתה מהרופא. אולי תגיד לי כמה מילים עליך כדי שאדע כמה אתה יודע על הגולה, על שפות זרות וכ'.

כל טוב לך,--Henriku 13:48, 9. měr 2010 (CET)

שלום. שחר1979 21:41, 9. měr 2010 (CET)

תשובות על השאלות שלך[žórłowy tekst wobdźěłać]

שחר1979 שלום, אני מנסה לענות על השאלות שלך:

- איך הגעתי אליך: הויקיפדיה הזו קטנה מאוד, יש רק מעט משתמשים ומעט שינויים. כשאני צופה בדף "שינויים אחרונים", אני רואה כל משתמש חדש.

- "אני רואה שבתוך הדף הראשי של הויקיפדיה שלכם לא מופיע הקישור של עברית" - כן, בכל ויקופדיה בתפריט השפות יש רק שפות אחדות. אבל אצל כל מאמר שנמצא גם בויקיפדיה העברית תמצא קישור אל המאמר העברי.

דרך אגב: אתה מדבר על הויקיפדיה שלנו, אבל קשה לומר למי שייכת הויקיפגיה הסורבית. הסורבים לא כותבים פה, רק שני גרמנים (טלוסטולימו ומיחאויקי) ושני צ'כים (טכור ואני). רק מיחאויקי ואהי יודעים טוב סורבית.

- מה מושך אותי לדבר עברית - זו שאלה מאוד אישית, בכל העולם יש אנשים רבים שיודעים עברית, למשל בפריז יש חנויות שבהן מדברים עברית. אני גר בצ'כיה, בימי הקומוניסטים אצלי בארץ עברית היתה כמעט אסורה, אבל אני רציתי לדעת את השפה. לפי-כך התעקשתי ובגיל 15 (לפני 40 שנה) למדתי עברית לבד, מספרים. בחו"ל עברית לא רק שפה, היא גם מין קישור מאוד מאוד אנטימי שעוזר לך למצוא חברים בכל ארץ זרה. כמה פעמים ביקרתי בארץ, גם כאורח רשמי של משרד החוץ שלכם, אני מכיר אישית אנשים מעניינים (למשל את דויד גרוסמן, א. ב. יהושע, נתן שחם, הכרתי גם את עמוס קינן ואחרים). עברית פשוט חלק של עצמי, קשה לדבר על זה.


יפה לטייל בויקיפדיות, פה תמצא הרבה עובדות חדשות וקודם-כל תפגוש אנשים מעניינים. אבל יש גם שגיאות רבות בדפי ויקיפדיות, אפשר לומר שויקיפדיה היא תמונה מאוד לא-מושלמת של העולם הלא-מושלם שבו אנחנו חיים...

אני עסוק מאוד, אבל אם אתה רוצה לשאול עוד שאלות על הויקיפדיה הסורבית, אני מוכן לענות ברצון רב. אם יש לך שאלות בעניין הויקופדיה העברית, אני מכיר קצת את אריה ענבר, הוא בטח יענה לך בעברית מושלמת.

שלום ולילה טוב מצ'כיה, --Henriku 23:29, 9. měr 2010 (CET)

השעה עכשיו בישראל 01:13 בלילה . אני עייף וצריך ללכת לישון . אני מציע שנמשיך לדבר מחר , לילה טוב בינתיים .

) שחר1979 00:20, 10. měr 2010 (CET)

Henriku בוקר טוב[žórłowy tekst wobdźěłać]

אולי אתה יודע איך אני יכול ליצור קשר עם ויקיפדיות בשפות אחרות בשביל לבקש מהם לתרגם מאמרים  ?

שאלה נוספת אם אפשר , האם אני יכול להוסיף לדף הראשי שלכם את הקישור של " ויקיפדיה עברית " ולעשות את אותו הדבר אצלנו  ?

שחר1979 09:05, 10. měr 2010 (CET)


שחר1979, שלום רב, שמחתי לקבל את מסרך. אני מצטער מאוד, אבל אני לא מבין הרבה בעניינים טכניים, גם אני צריך לשאול את האחרים. מוטב שתפנה אל מישהו מהויקיפדיה העברית כי יש עוד בעייה: כיצד אתה רואה גם בדף השיחה הזה, בויקיפדיות לועזיות קשה לכתוב בעברית.

אני מומחה בשפות לטיניות (רומנית, צרפתית, איטלקית וכ'), וכשיש לי זמן, אני אוהב לכתוב מאמרים על השפות האלה בסורבית כי אני שמח לראות שיש לויקיפדיה הסורבית גם מאמרים יותר טובים מאשר לגרמנים ואחרים...

שלום רב, --Henriku 21:30, 10. měr 2010 (CET)

בסדר , אבל אולי אתה יודע אם אני יכול להוסיף את קישור של ויקיפדיה בשפה מסוימת לדף הראשי של ויקיפדיה בשפה אחרת בויקיפדיה  ?

וגם בדקתי לגבי תרגום של ערכים לויקיפדיות אחרות ומיסתבר שאצל כל ויקיפדיה יש " שגרירות " שזה דף מיוחד לאנשים שלא מדברים את השפה של ויקיפדיה שהיא לא מדברת אנגלית וצריך להתעניין ולשאול היכן זה נמצא . שחר1979 21:51, 10. měr 2010 (CET)

לא כל משתמש יכול להוסיף קישור של ויקיפדיה בשפה מסוימת לדף הראשי, רק מנהל מערכת יכול לעשות את זה.
באשר לשגרירויות, ישנן, אבל לא לכל ויקיפדיה. למשל בויקיפדיה הזו יש רק ארבעה משתמשים שכותבים באמת מאמרים. לכתוב לויקיפדיה זה ממש מאבק בטחנות רוח, לפעמים בא לי לוותר.--Henriku 22:08, 10. měr 2010 (CET)

יש לי 2 מאמרים שאני כתבתי ואני נורא רוצה לתרגם לויקיפדיות אחרות. אולי תירצה לתרגם אותם לשפה שלכם ? .......

1 - " Mastic (plant resin) " => בויקיפדיה האנגלית וגם בויקיפדיה העברית

2 - " בויקיפדיה העברית <= " גלידה מסטיק

שחר1979 22:23, 10. měr 2010 (CET)

אני ממש לא מבין את הרעיון של ויקיפדיה , מצד 1 רוצים להגיע לכל העולם ולכל שפה אפשרית . ומצד 2 הם חוסמים הרבה אנשים ומגבילים את הכתיבה. לפעמים ניראה לי ש-כל הויקיפדיה זה רעיון אמריקאי כדי שמישהו בסוף יבקש על זה כסף

שחר1979 22:26, 10. měr 2010 (CET)

Z Wikipedije, swobodneje encyklopedije